הושלמו ההכנות לקליטת ההמונים בכותל המערבי

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הושלמו ההכנות לקליטת ההמונים בכותל המערבי
    14:03
    09.05.24
    הרב צבי אריה אדלר No Comments on למה העונש החמור על אכילת קודשים אחרי הזמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר בערב יחול תשעה באב, יום בו מתאבלים על חורבן בתי המקדשות – בית מקדש ראשון ובית מקדש שני. מדי שנה רבבות נוהרים אל הכותל המערבי כדי לקרוא מגילת איכה ולומר קינות בסמוך למקום החורבן.

    החל מצאת הכוכבים ועד למחרת היום בשעות המאוחרות של הלילה באים יהודים מכל גווני הקשת לציין את היום הקשה במקום המסמל ביותר את החורבן.

    "הקרן למורשת הכותל המערבי" נערכת לקליטתם של האלפים כאשר בגמר הצום יחלקו שתיה ומזונות לאלו שמסיימים את הצום ברחבת הכותל המערבי. ההיערכות תימשך עד השעות המאוחרות של הלילה אז יתקיימו מעמדי קידוש הלבנה שנעשים ברוב עם במוצאי יום תשעה באב.

    מחיצות הפרדה יוצבו גם ברחבה העליונה על מנת לאפשר תפילות ואמירת קינות בכל שטח הרחבה.

    כוחות הצלה יוצבו במשך כל היום ברחבת הכותל המערבי להושיט יד ועזרה למי שיזדקק לכך.

    משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו, והיא מבקשת לציין כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל המערבי.

    הציבור מתבקש לשמור על קדושת המקום וקדושת היום ולאפשר את התפילות ואמירת הקינות מבלי לפגוע באבל ובתחושת הקודש שאופפת את המקום הקדוש.

    ובמקביל להיערכות בכותל המערבי משטרת מחוז ירושלים השלימה היערכותה לקראת אירועי ט' באב בירושלים.

    משטרת מחוז ירושלים נערכת לאבטח את המוני בית ישראל שיגיעו לשפוך שיח ברחבת שריד בית מקדשנו.

    מאות שוטרי מחוז ירושלים לוחמי מג"ב ושוטרים ממספר מחוזות משטרה ברחבי הארץ בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי יאבטחו את הבאים לירושלים כאשר עיקר משימות הכוח הם : שמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרה והכוונת התנועה. כמו כן מערך הבט"ש והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה ותבוצע פעילות כנגד מבצעי עבירות ושוהים בלתי חוקיים, תוך מתן דגש לאכיפה כנגד מסיעים, מעסיקים ומלינים.ממשטרת מוחז ירושלים נמסר כי "המשטרה תפעל בנחישות כלפי כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר" .

    במסגרת האירועים המתוכננים תשומת לב לתהלוכת "נשים בירוק" מגן העצמאות לשער האשפות בעיר העתיקה בליל תשעה באב. בין השעות 20:00-01:00 ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:

    אגרון, מנשה בן ישראל, המלך דוד, יצחק קריב, שלמה המלך, שלומציון המלכה, ינאי, כורש, סולטאן סולימאן, דרך יריחו, העופל, מעלה השלום ושער יפו.

    הצירים ייפתחו בהדרגה עם התקדמות התהלוכה.

    המשטרה פונה לציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהוראות ולהישמע להוראות השוטרים.

    הכבישים בעיר העתיקה ייחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים וההגעה תתאפשר בתחבורה ציבורית. חברת אגד תתגבר באופן משמעותי את קווי 1,3 לכותל במהלך כל יום תשעה באב. בשעות אחה"צ של תשעה באב צפויים המונים להגיע לתפילת מנחה בכותל ואמירת נחם ובהתאם לכל תוגברו מערך האוטובוסים. במוצאי תשעה באב צפויים המונים לפקוד את הכותל לתפילה ואמירת קידוש לבנה כשבסיומה שרים שירי רגש עד השעות הקטנות של הלילה. הציבור נקרא להישמע להוראות השוטרים והסדרנים. ויהי רצון שהצום ייהפך לששון ולשמחה ושנזכה לשמוח בבנין בית המקדש במהרה בימינו אמן.



    0 תגובות